“Drukwerk en huisstijl”
- Hoe aantrekkelijker het verhaal, des te groter de aantrekkingskracht -
- Hoe aantrekkelijker het verhaal, des te groter de aantrekkingskracht -
Communicatie staat voor het overbrengen en ontvangen van een boodschap. Daarbij is het van groot belang hoe de boodschap wordt verpakt. Hoe aantrekkelijker het verhaal, des te groter de aantrekkingskracht. In deze ben jij degene die jouw boodschap overbrengt aan de ontvanger. De ontvanger is van tevoren bepaald en noemen we ook wel de doelgroep. Het doel van de communicatie met de doelgroep is dat het zich aangesproken voelt. Oftewel; ze moeten zich kunnen vinden in het verhaal. Jouw verhaal! Maar hoe doe je dat? In de kern gaat het er allemaal om dat jouw verhaal zodanig wordt verteld dat de doelgroep jouw boodschap met open armen zal ontvangen. Wij zijn er om je hierbij te helpen. Wij zijn gespecialiseerd in het vinden van connecties. En met name het inkleuren van jouw verhaal. Wij weten jouw verhaal zo te verpakken dat we verbondenheid creëren tussen jou en jouw doelgroep. Maar voor het zover is moeten we weten wie jij bent. We moeten weten wie en wat het merk is waar iedereen zo van onder de indruk moet zijn.
Aan de hand van transparante gesprekken gaan we kijken hoe we jouw verhaal het beste tot zijn recht kunnen laten komen. Dit doen we door samen met jou te gaan kijken wat jouw identiteit, jouw filosofie en hoe jouw kijk op de wereld is. En vooral; hoe jij dat naar de doelgroep wilt uitdragen. Want niets is belangrijker dan jouw naam, jouw merk, jouw brand! Dit is waar de doelgroep zich uiteindelijk mee moet gaan identificeren. Dit is waar jij jezelf in onderscheid! Branding.
Om jouw merk uit te dragen en een connectie te maken met jouw doelgroep is het van belang dat we bepalen via welke wegen we deze doelgroep het best kunnen bereiken. De keuze uit deze wegen luistert heel nauw. Kies je voor online of offline. Of kies je voor de traditionele manier. Ondanks de nadrukkelijke mogelijkheden op het gebied van media heeft print op de traditionele manier geenszins aan relevantie ingeboet. Integendeel! Tot op heden is het nog steeds de moeite waard. Denk aan brochures, folders of flyers. Een bedrijfsmagazine, een nieuwsbrief of poster. Het is tastbaar, kan een aandenken zijn van een mooi evenement of geeft een selectieve groep mensen het gevoel dat ze een bijzonder product in handen hebben. Een herinnering om nooit meer te vergeten! Tegelijkertijd biedt het uitkomst om de mensen te bereiken die zich minder verwant voelen met de digitale wereld. Het biedt de mogelijkheid om de mensen op een gepaste manier te bereiken. En dat is uiteindelijk wat we willen; jouw doelgroep moet via een voor hun herkenbare weg worden bereikt.
- Peter van der Veen van de Friesche Olie - en Verfhandel -